Jeg kjører brett, og har vært på et par toppturer det siste året. Foreløpig synes jeg det er kult nok å kjøre der det er unnder 30/35 grader helling, og er på utkikk etter topper hvor jeg kan kjøre uten å bekymre meg for skredfare. Har ikke skredsikkerhetsutstyr eller kunnskap om hvordan jeg bruker det, så inntil videre holder jeg meg unna områder med skredfare. Har heller ikke splitboard eller ski, så det er begrenset hvor langt jeg kan gå for å nå fram til toppene.

Har vært på Mannfjellet og Fonnfjellet i Meråker, og på Söndre Tväråtinden i nærheten av Storulvån i Sverige. Sistnevnte så såpass bratt ut på toppen at vi ble usikre på hvor trygt det var og snudde litt før toppen. Så ut som det var mange muligheter i dette området for de som vil ha det bratt. Mener også å ha lest et sted at det tilbys heliskiing i området, for de som har råd til det.

Vil gjerne ha tips om andre topper uten skredfare i disse områdene og ellers i Trøndelag og "Öst-Tröndelag". Finner en del info om Oppdal, men lite lenger nord. Sikkert fordi de fleste toppturentusiastene foretrekker at det er litt bratt smile

Lite snø i trøndelag enda, men det er jo greit å ha noe å glede seg til.