Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl Nunataq med NTN freedom
#179180 27/11/2012 1:34 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Skal kjøpe nye ski i år og har lurt på denne kombinasjonen. Noen formeninger om det? smile er 180cm og veier 96kg. Skiene vil bli brukt 60% topptur og 40 % alpintannlegg, men 90% utenfor oppkjørte løyper.

Klarer heller ikke å bestemme meg for støvel. Scarpa Tx eller Tx Pro. Blir det for ustabilt med lav støvel? er det verdt de grammene man sparer med tanke på oppturen?

Setter pris på tilbakemelding smile

Re: Völkl Nunataq med NTN freedom
f_tidemann #179181 04/12/2012 1:15 PM
Medlem
Medlem

Tror ski og binding kombo er bra. Lett vekt og fine kjøregenskaper. Når det gjelder skoene så er det nok ikke høyden du kommer til å merke den store forskjellen på. Litt usikker på hvor mye de forandret TX modellene fra tidligere år med tanke på høyde og passform, men det er som å sammenligne T2 skoen med T1 hvis du har noen kjennskap til de. Og når det gjelder vekt så sparer du omlag 140 gram ved å gå for TX. Ikke så mye med andre ord. Test de på foten og se hvordan de passer. TX Pro bør oppleves som noe sitvere i skaftet da den har flere spenner, men langs fotsålen vil jeg påstå de er veldig lik da Scarpa liker å basere flere sko på samme lest.

f_tidemann #179182 05/12/2012 2:12 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har kjøpt Nuna med freedom og TX i høst på jesting sport. Prøvde de på Highcamp turtagrø og var veldig fornøyd. TX er mer en stiv nok med mindre du skal kjøre på is, men da ville jeg heller ikke kjørt med Freedom. Hvis du skal kjøpe i Norge så har Jesting sport hatt sykt bra priser i høst på den pakken. Betalte 11k inkl feller. Det er en grunn til at de har blitt norges største telemark forhandler

f_tidemann #179183 10/12/2012 8:26 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Satt og vurderte den same pakka.. Etter litt att og fram endte eg med Dynastar Champ HM107, same mål, men spennade med ny lett toppturski. (Billig på Pyrennene..)