Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
oppdatere rando-utstyr
#178921 11/11/2012 6:59 PM
Even_H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, er 13 år og har gått på randonee i snart 1 år. Går bare småturer men nå som faren min har fått seg utstyr håper jeg på kanskje Kirketaket, Ystetind eller kanskje Smørbotnfjellet. Har ganske tungt utstyr og dårlig gå-modus på skoene mine. Har dette utstyret:

Marker Baron (tung)

Scarpa Avant (tung og dårlig gå-modus(uten dynafitt-hull))

tunge carvingski (tung og 7 cm for små)

skred tinger:

BCA tracker 2

Pipes probe aluminium 260 cm

BCA B1 extreme

++: staver, hjelm, selfeller, gopro hd hero 2

Noen sier at jeg burde kjøpe sko istedenfor ski, men hva mener dere?

Re: oppdatere rando-utstyr
Even_H #178922 11/11/2012 10:05 PM
Ringrev
Ringrev

Vanskelig å si, og vanskelig alder i og med at man vokser mye. Jeg var ferdig utvokst i føttene da jeg var 13, , så sko kan være et trygt valg - og, ja...det er den viktigste delen av pakken. Hvis du bytter sko, kan du bytte bindinger. Det er også ganske trygt, i og med at du kan ta de med deg til neste par med ski.7 cm for små ski? Lurer litt på hva du mener med det. En kort ski blir mer leken, en lang ski er bedre å dra på med. Jeg har variert mellom 196,5 og 160 på topptur...forskjellige lengder er bra på forskjellige ting (jeg er 183cm/83kg). Hvis du skal kjøpe ski, så er det ganske mye bra brukt eller på salg, spesielt hvis du velger noe som er smalere enn 90mm under foten.: de fleste vil ha noe mellom 90mm og 110mm, så de andre blir billigere.