Jeg skal kjøre en sesong i Lofoten og skal i den anledning kjøpe meg nytt ski utstyr. Jeg har stått mye på ski og mener selv jeg er en ganske kompetent skikjører. Jeg er 187 høy og veier rundt 70kg.

Har bestemt meg for å investere ca 13 000 alt i alt i utstyr siden dette er en mulighet jeg ikke kommer til å få igjen på en god stund.

Så vidt jeg har fått med meg er lofoten åpent og bratt, jeg har planer om å pushe meg selv denne sesongen og trenger derfor en ski som passer til jobben. Jeg kommer til å benytte apostlenes hester 90% av tiden og derfor hadde det vært greit med lett utstyr, finnes det lett utstyr man kan dra på med? Vil aller helst ha utstyr som setter så få begrensninger som mulig, men jeg skjønner at jeg må finne en eller annen form for mellomting.

Alternativer jeg ser på for øyeblikket:

Salomon Rocker 2 115

K2 Sideseth

Völkl Nunataq

Atomic automatic

Atomic access

Kommer k2 og salomon skiene til å bli for tunge i lengden? Er völkl og atomic skiene for "lette" for hardere kjøring?

Tenker å kombinere skien med en Dynafit Radical FT og sannsynligvis en rando støvel (står mellom Dynafit Mercury/Vulcan, Scarpa Maestrale RS eller Tecnica cochise 120 light)

Setter kjempe pris på all feedback!