Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til valg av ski
#178762 02/11/2012 11:04 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!Jeg planlegger å begynne å kjøre litt ski igjen. Kjørte både alpint og snowboard da jeg var yngre, men det er snart 10 år siden. Var en tur i Hemsedal forrige sesong på lånte ski og fikk virkelig smaken på å stå igjen. Var vel et par carvingski jeg stod på. Er ingen ekspert, men det føltes ikke som det var så lenge siden jeg hadde stått på nedover ski. Hadde god kontroll på skiene og svingene nedover bakken.

Nå ønsker jeg å komme i gang med eget utstyr og håper på å få noen innspill på hva slags type ski jeg bør kikke på. Har en del venner som kjører toppturer og pudder, som pusher på for å få meg med. Så de skader ikke om jeg på sikt kan bruke skiene på slike ting. Men primært regner jeg med at skiene blir brukt i preparerte løyper. Er ikke typen som først og fremst ønsker å kjøre villmann raskest mulig ned bakken, men er vel av den lekne typen som setter pris på god kjørefølelse og muligheten for å ta noen avstikkere ut av preppet løype.

Jeg er ca 177 høy og veier rundt 75kg.

Jeg tar imot alle innspill til valg av ski/sko/bindinger med en stor takk!

Coop.

Re: Hjelp til valg av ski
Dalecooper #178763 02/11/2012 1:23 PM
Medlem
Medlem

Du bör googla lite och återkomma när du har en något bättre bild av vad du önskar dig.

Som det är nu har du gått till en arkitekt och bett om en plats att bo på. Inte speciellt uppmuntrande för varken arkitekten eller dig själv när du kan bli rekommenderat allt mellan en grotta i Lofoten till ett palats på rivieran

Dalecooper #178764 02/11/2012 1:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ok, ser den..Har blandt annet kikket på Völkl Mantra som et alternativ.Vurderer om jeg evt bør sette på bindinger med gåfunksjon for å kunne bruke skien til topptur hvis det skulle bli aktuelt.

Dalecooper #178765 02/11/2012 2:50 PM
Medlem
Medlem

Den bör säkert passadig och dina behov, sätt en marker f12 på den så kan du gå på tur också.En bra sida med fina reviews är denna: http://blistergearreview.com/category/gear-reviews/ski-reviews

Dock så är de lite väl positivt vinklade mot "hard charging" skidor så det kan vara bra att ha i åtanke.

Om pris är relevant så hade jag sett på var du kan få för deals nu. Fortfarande mycket kvar från förra säsongen på rea pris. Bor du i oslo kan du kolla oslo sportlager eller rå sport t ex. Vill du importera kan du titta på sport conrad online. Där kan du få väldigt bra pris om du köper ett helt set men det är ca 25% import avgift att lägga på om du måste skicka till norge.

Dalecooper #178766 09/11/2012 11:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har nå googlet litt for å få litt mer oversikt over hva som kan passe for mitt behov.Har fått et ganske bra tilbud på K2 HardSide 11/12-modell, så nå står det nok mellom Mantra og HardSide.

Noen som har innspill til hvilke av skiene jeg burde gå for?

Dalecooper #178767 10/11/2012 9:22 AM
Fersking
Fersking

Du kan kjøpe mine for 1000 kroner, det er svinbillig! Så setter du på et par toppturbindinger, f.eks marker tour som er nevnt ovenfor, og voila! smile

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38059207

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå