Jeg leter etter det samme som deg, men jeg har nok kommet litt nærmere et valg.For det første, "liker å kjøre hardt og fort når forholdene tillater det". Til dette er en dundreski det optimale, f.eks 4frnt renegade. "Opptatt lekenhet i skien for skogskjøring". Det finnes ingen ski som er optimal for å dundre ned en fjellside og som samtidig er blant de mest lekne i skogen. Det vil alltid være et kompromiss.Prøvde BD Megawatt carbon på topptur på slutten av forrige sesong og fikk umiddelbart godfeelingen. Dette blir mitt kompromiss, som nok heller mot lekenhet fremfor dundring. På disse var det montert Dynafit radical FT og jeg brukte Dynafit TLT5 performance sko. For topptur er den lette vekten til megawatt carbon absolutt en fordel fremfor flere av alternativene du nevner (og ikke nevner, 4frnt renegade og hoji f.eks)Jeg synes skoen ble for veik for såpass breie ski og skal prøve Dynafit Vulcan og Mercury når de kommer i butikken. Titan er lavere enn disse og er ikke noe jeg kommer til å vurdere. Vulcan blir kanskje for stiv for ikke-profesjonelle kjørere, overkill eller rett og slett feil?Sko er uansett ikke noe man kan bestemme seg for på forhånd. Enten passer de perfekt, eller så passer de ikke. Alt for mange begår feilen se seg blind på tester, bestemmer seg for "testvinneren" og ender opp med en sko som ikke er optimal for deres føtter, kjørestil, etc. Garmont har i år en ny og lett, men relativt stiv, sko (Cosmos) og Scarpa har sine Maestrale, blant flere alternativer.Tech-bindinger som Dynafit er overlegent best å gå med. De fleste (alle?!) som har prøvd begge deler vil nok skrive under på det. De siste modellene er kraftige nok for hvem som helst! Hjortleifson kjører med Dynafit og det fungerer for ham. Da skal du ha fryktelig store baller for å hevde at de ikke holder for deg...;-)

Det var mine 5 cents. Sikkert andre som har sterke(re) meninger :-)Lykke til med valget!