Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ute etter "triksesko"
#178648 01/11/2012 3:50 PM
TSF4 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. 

Jeg er ute etter nye sko. Har stått på twintip i to sesonger nå og vil ha nye sko. Jeg kjører for det meste i bakke og er ute etter sko som passer bedre til hopp triksing og landing hvis det er sko som er slik tilpasset. Jeg har ikke satt meg helt inn i dette enda så vil ta det neste steget og lurer på om noen av dere vet hva det er å anbefale. Har sjekket ut FullTil HotDogger men så er det noen som snakker om ulike stivelse og mjuke sko/såler/skall etc. så aner ikke hva det er snakk om. Takker for svar å forhånd

TSF4

Re: Ute etter "triksesko"
TSF4 #178649 02/11/2012 1:11 PM
Medlem
Medlem

Ta de som passar din fot i första hand. Gå till en affär och prova och fråga dem om rekommendationer.

Styvhet är precis som det låter, dvs hur styva de är. Är du lätt och är mycket i parken mycket så kanske du vill ha ett par som är lite mjukare. Kör du super g och väger runt 100kg behöver du styvare.

Går du topptur på sten kanske du vill ha grepp i såler, kanske om du hikar mycket i parken också men det vet jag inget om.

Full tilts är bra för de är lätta och du kan byta tungan på skorna och anpassa styvheten därefter. Sedan har de en "progressiv flex" som anpassar sig lite bättre för landningar från höga hopp så du slipper få ont i smalbenen.

Men du bör prova att googla lite och ta dig till en butik. Ingen här kan hjälpa dig med detta.

Re: Ute etter "triksesko"
TSF4 #178650 10/11/2012 9:51 AM
TSF4 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk før svar. var vel et slikt svar jeg va ute etter. du har hjelpet meg med dette. jeg lurte på om det var sko som var tilpasset til hopp landing osv. og du svarte med at fulltilt skoen kunne man stille inn flex selv og de var gode på landinger. øverst så sa du at om man er lett og er mye i parken så er det bra med mjukare sko. super g sa jeg ingenting om så stive sko trenger jeg ikke. så at ingen kan hjelpe meg her på dette tar du litt feil. fikk svar på det jeg lurte på. Takk igjen!