Jakten fortsetter...
Nå har jeg sett på en del utstyr idag og var overbevist om at jeg skulle ha en ski à la Nunataq og Tour F12 a jeg gikk inn i butikken. To selgere klarte å overbevise meg om at Dynafit Radical er en mer enn god nok binding til mitt bruk, også nedover. Prøvde Scarpa Maestrale RS og Garmont Cosmos, begge satt bra, og er mer enn stive nok til mitt bruk. Dermed har jeg penslet litt over på Radical binding og feks Maestrale RS.
Har (ikke overraskende) flere spørsmål. - bindingene: skiene jeg ser på er 107mm på midten, vil det passe med 110 stoppere, eller vil disse gå inn i skiene?- bindingene2: jeg skal ha Radical og ikke Vertical bindinger. Men skal jeg velge Dynafit Radical ST eller FT? For meg virker det bare som om FT-bindingen har en slags karbonplate, vil denne være verdt å betale en del ekstra for?- Ski: Se i min første post hvordan type ski jeg er ute etter (40-50% topptur, resten pudderjakt rundt omkring i skianlegg og bakke-kveldskjøring i ny og ne). Vil da Volkl Nunataq være et bra valg hvis man feks sammenligner med K2 Sidestash eller Salomon Rocker 2 108? - Feller: det finnes spesielle Volkl feller (hvor man bare velger lengden på skiene, så sikkert ferdigoppkuttede), vil disse være bedre enn feks standard G3 alpinist feller?