Har vært innom noen butikker og sett på en del utstyr idag. Skummelt å sjekke for mye siden det er så mange selgere med svært ulike meninger (samt ulike meninger om hva som passer mitt behov).

Flere av selgerne jeg snakket med problematiserte det at jeg vurderte Rando sko. Flere mener en alpinstøvel med gåfunksjon kan være vel så god som en stiv rando sko (eks Cosmos, Mercury eller Maestrale). Tror jeg skal holde på min plan om å kjøpe Volkl Nunataq. Så står det mellom å kjøpe Marker Tour F12 og bruke en Salomon Quest 12 (eller lignende), eller å gå for en Dynafit FT Radical og Mastrale, Cosmos eller Mercury.

Det som gjør at jeg er skeptisk til Marker Tour F12 + en alpin-sko (med gå funksjon) er det at man må fysisk dra opp hele bindingen i hvert eneste tråkk hvor jeg med en Dynafit binding slipper å dra opp hele "bindings-hælen". Grunnen til at jeg er skeptisk til Dynafit-binding + en stiv Rando-sko er den høye prisen. Bare Radical FT koster jo 4-5000kr. Finnes kanskje noen andre og rimeligere alternativ enn FT Radical som har god utløserfunksjon og er like robust som Radical FT...