Skjønner at flere her anbefaler Dynafit Radial bindinger. Hvilke snakker vi om da? TLT Speed Radical, Dynafit Low Tech Radical, Dynafit TLT Radical ST m.82, 92, 100 eller 110 mm stopper (dette er kanskje bare for lang utløser-saken er?) ,Dynafit Radical FT m.110 eller 130 stopper.
Velger jeg feks en Radical FT med 110 stopper, må jeg ha en Dynafit kompatibel sko. I utg.punktet vil jeg da tro at jeg må velge en stiv rando sko, og ikke en alpin sko (Quest 12 går dermed ut i så fall) for at den skal fungere med Dynafit bindingen. Sånn sett står jeg da igjen med Maestrale, Garmint Cosmos eller en Dynafit Sko i så fall.
Av Dynafit skoene er jeg litt usikker på hvilken jeg burde gå for, Mercury virker veldig bra men denne er helt ny av året (etter det jeg vet) og er dermed vel dyr, TLT 5 Mountain blir litt vel lett (og kanskje ikke stiv nok til den nedkjøringen jeg ønsker). Vulcan virker også veldig bra, men er vel samme som Mercury, den er vel veldig ny og dermed veldig kostbar. TLT Performance blir vel dyr også. Titan eller en av de mange Zzero skoene er kanskje jeg noe heller burde vurdere da.
Har inntrykk av at folk her mener Nunataq og Dynafit Radical FT (110 stopper eller 130?) er et bra valg, men går litt vel i surr når det gjelder sko, og da spesielt å orientere meg i Dynafits voldsomme sortiment. Må jo ha en løsning som også fungerer veldig bra nedover, over harde partier på is, og til og med en kveld i ny og ned (kveldskjøring)...