Hade själv samma problemställning i år. Har också en smal fot, quadranten passade mig inte alls men både maestralen och cochisen gjorde det. Provade aldrig mercury då den inte hade kommit in men skillnaden på den och maestralen rs tror jag är minimal. Quadranten är en riktigt bra pjäxa men med en unik passform, får dem billigt pga av att många har svårt att sälja dem.

Vulkan var helt uteslutet, vem behöver egentligen så styva pjäxor förutom proffsoch riktigt tunga folk? Hursom, inte så intressant.

Valet stod mellan rs och cochise för min del.Cochise light - väger 1800 gram, alpin kompatibel (stort pluss), utbytbara sulor, bra flex. MEN linern på den är skit så jag hade behövt byta och det hade lagt på några hundra gram till.

Maestrale rs - fantastisk topptur sko, väger ca 1500 gram, otrolig rörlighet samtidigt som den är riktigt styv. MEN den är inte alpin kompatibel så jag hade behövt två par pjäxor eller åka med dukes eller liknande (vilka jag verkligen inte gillar)

Efter MYCKET funderande valde jag att köpa två par nya pjäxor - rs för ren topptur och ett par full tilts för resten.

Om jag hade varit lite mer begränsad hade jag nog kört på enbart rs och f12 eller liknande. Men det är självklart högst individuellt. Vet inte om detta direkt hjälpte wink

Lycka till