får åpenbart vurdere Dynafit Vertifal FT12 også da. Tror nok Marker Tour FT12 fungerer bra, men hvis Dynafit's FT12 kan fungere like bra og være betydelig lettere, da er jo det noe som må vurderes.

Viktig å huske på bruken min (50% topptur, 30% utenfor løyper i annlegg og resten i anlegg). Jeg kjører heller ikke voldsomt aggresivt, dropper ikke veldig mye osv. Samtidig er det viktig å ha kjøre på den safe siden og ha "litt for kraftig utstyr" enn det man faktisk trenger, kan ikke risikere å ødelegge utstyret i sving nr 2 på nedoverturen...

Når det gjelder sko skjønner jeg at det er mye delte meninger her. Mine føtter (43,5) er nok relativt smale og ikke veldig klumpete, så virker jo sånn sett som at BD Quadrant kanskje ikke er helt optimalt. Maestrale burde jo sjekkes ut. Når det gjelder Dynafit så virker jo Dynafit Mercury (ny av året?) ut som en litt kraftigere og mer robust sko enn Dynafit TLT5 (ikke performancen). Vulcan virker jo også veldig bra, men voldsomt dyr sko da. Må jo være mulig for meg å finne en fjorårs-modell eller lignende som fungerer mer enn bra nok for meg.

Til han som sier at Quest virket lite stive, skjønner jeg ikke at man kan vurdere Maestrale og Dynafits løsninger. Skulle jo tro at Quest 12 som er en ren alpinstøvel med gå-funksjon skulle være vel så stiv som disse stive rando-løsningene? Quest'en veier feks 1 kg mer enn Vulcan eller Mercury, kan ikke skjønne at ikke Questen blir stivere da... (vet at ikke alt dreier seg om vekt her, men allikevel)

Begynner å tegne seg et bilde her av hva jeg burde ha, men fremdeles vanskelig å konkludere på sko. Vet forøvrig ikke om det er noen butikker i Oslo som har fått inn bra utvalgt av rando/alpin sko allerede jeg?