Nunataq er en kjempeski!!!
Er meget fornøyd med den selv! (Nunataq + radical + BD Quadrant for topptur). Tour er ok valg.
Det med støvler må du nesten bestemme selv. Kommer ann på hva slags feeling du er ute etter. I stive randosko som Quadrant, Maestrale, osv.. får du god respons. Men alpintskofeeling er alpinskofeeling! Hvis du tenker på Dynafit Vulcan eller lillebroren One så er den bra stiv. Alternativt har du Nye Maestrale RS, som skal ha nesten like sterk lateral stivhet som Vulcan (har jeg hørt!?) . Scarpa har noe mykere fremoverflex enn hva du vil få i f.eks. en alpinstøvel med gåfunksjon. Kanskje Quadrant er litt stivere fremover enn Maestrale (OBS! bare tanker! ikke testet nok).
Jeg har ingen problem med å gønne på i mine Quadrant, men jeg ville heller ikke hatt noe problem å drasse med meg f.eks. Quest eller Factor på topptur heller om jeg bare hadde hatt et par støvler.
Quest 12 veier ca 4200 g paret, BD Factor 130 veier ca 4000-4100 g paret. Maestrale 3300-3400 og Quadrant ca 3400-3450 g, noe sånt.
Er topptur i høysetet så kanskje stiv randosko. Begger valg er som sagt aktuell med sine plusser og minuser.