Sko er ikke lett å velge - spesielt fordi de utvider seg litt, så de kan godt føles LITT trange i butikken....men ikke for trange.Det virker som om nukka er etterkommeren av Snowwolf som jeg hadde for noen år siden - en bra ski, men jeg ville kanskje ha gått et par hakk opp og sett på inuk. Siden du er så lett som du er, kan du nok unngå å velge noe enda bredere. Andre ski i samme kategori er Movement Bond og X-Bond, og Dynafit Baltoro. Tror ikke det spiller så stor rolle hvilken av disse du kjøper.
Bindinger er enkelt. Med din vekt er det bare å velge Dynafit Radical ST eller Dynafit Vertical ST med stoppere som passer til skiene - da bommer du ihvertfall ikke voldsomt. Du må bare unngå å kjøpe de aller billigste skoene, da de gjerne ikke er dyanfit kompatible.
Jeg prøver å kjøpe ski i Norge, men sport-conrad.com og telemark-pyrenees.com er vel de beste nettbutikkene. Hvis du har en lokal spesialistbutikk med kompetanse, så vil du sikkert ønske at den skal være der også i fremtiden...så det er kanskje verdt en liten sum? Garantisaker fungerer bra også med nettbutikkene, men det er nok greiere i norge.Ser at du er et godt stykke unna Oslo, men Rå sport hadde mange forholdsvis smale rando-ski på salg - så hvis du ikke må ha årets modell så kan det være en mulighet. (tipper det samme også gjelder andre gode spesialistbutikker).Husk også at du må ha feller, spade, søkestang og skredsøker - jeg ville ikke ha gått på tur med noen som ikke hadde det.