Mye bra innspill her, men usikker på om jeg har kommet nærmere noen konklusjon på selve diskusjonen om dun vs syntetisk. Ser enkelte nevner at dun veier mindre, og pakkes lettere, men dette var jo det jeg fikk høre i butikken at Atomen var bedre på. (Mulig det var sammenlignet med Sweet jakken spesifikt) Dog har jeg aldri vært noen weightweenie når det kommer til utstyr, (kjører AK JJ's med Dukes tross alt) så tror uansett at vektargumentet ikke er så viktig, med mindre dunjakken veier utrolig mye mindre. Jeg må dog inrømme at jeg har snevret inn mulighetene litt, både med tanke på pris, og at jeg helst vil kjøpe lokalt i den lokale sjappa her. (får fort litt rabatter) Jeg heller nok derfor mest mot Atomen. Den skal jo visstnok kunne pakkes greit inn i sitt eget erme, og det eneste jeg finner av respons på nett er at alle elsker den. Det er jo egentlig kun hvorvidt den gir like mye varme som f.eks. Sweet sin dunjakke som jeg fortsatt ikke vet, men alle sier jo at den er varm nok ihvertfall.
Det skal også sies at Topptur ikke er det jeg bedriver mest dessverre, og mitt inntrykk er at Atomen ihvertfall er veldig allsidig, og kan brukes til så og si alt. Det blir nok fort den, siden det tross alt ikke er noen veldig hardtslående argumenter for å velge dun istedet.