Gode innspill her, kjekt med tilgang på kompetanse og erfaringer.
Ser godt problematikken med Duke og vekten på utstyret, spesielt med tanke på at dette ikke kommer til å bli brukt mye i tursammenheng(har andre ski med dynafitoppsett til den bruken). De få dagene man har mulighet til å utnytte noe slikt svarer seg nok ikke.
Hvis jeg da går for å montere Schizobinding med bootcenter på -3 fra truecenter, vil jeg ha mulighet til selv å finne uthva som passer meg/føreforhold best. Arrester meg gjerne hvis jeg tenker helt feil... I og med at Schizobindingen kan justeres +/- 30mm vil jeg kunne flytte binding helt fra truecenter og bak til -6.
Martinf, er det lov å spørre om høyde og vekt? I og med at du har både 184 og 192. Er selv 176cm/78kg, så jeg har vurder begge lengdene. Spesielt med tanke på at de er så lettkjørte. Liker meg godt i skog og vil ha kontroll på krappe svinger i ikke alt for høy hastighet, derfor lander jeg nok på 184 lengde. Men så er det det at 192 sikkert er en god del mer stabil i fart og flyter lettere... Hvilke synspunkter har du på dette?
Det er det helt lov til! jeg er 178cm høy og veier ca 70 kg. Jeg lander også fortrinnsvis på en 184, men jeg liker godt stabiliteten i 192cm. Jeg vil på ingen måte si at 192 er tungkjørt selv i tett skog, men i de fleste tilfeller ville jeg nok anbefalt 184cm til en på min egen høyde/vekt. Den flyter bra nok også i 184cm, det er hovedsaklig på de store dagene hvor du har superforhold og mer storfjellsaktig kjøring hvor 192 lengden virkelig er i sitt ess.