Gode innspill her, kjekt med tilgang på kompetanse og erfaringer.
Ser godt problematikken med Duke og vekten på utstyret, spesielt med tanke på at dette ikke kommer til å bli brukt mye i tursammenheng(har andre ski med dynafitoppsett til den bruken). De få dagene man har mulighet til å utnytte noe slikt svarer seg nok ikke.
Hvis jeg da går for å montere Schizobinding med bootcenter på -3 fra truecenter, vil jeg ha mulighet til selv å finne uthva som passer meg/føreforhold best. Arrester meg gjerne hvis jeg tenker helt feil... I og med at Schizobindingen kan justeres +/- 30mm vil jeg kunne flytte binding helt fra truecenter og bak til -6.
Martinf, er det lov å spørre om høyde og vekt? I og med at du har både 184 og 192. Er selv 176cm/78kg, så jeg har vurder begge lengdene. Spesielt med tanke på at de er så lettkjørte. Liker meg godt i skog og vil ha kontroll på krappe svinger i ikke alt for høy hastighet, derfor lander jeg nok på 184 lengde. Men så er det det at 192 sikkert er en god del mer stabil i fart og flyter lettere... Hvilke synspunkter har du på dette?