Heisan! Jeg har hatt AK JJ. Sitter vanvittig godt i bakken. God flyt i løssnøen. Lengden er ikke noe problem. MEN: det er mye masse å flytte på. I "gamledager" kjørte vi jo på ski over 2 meter, uten rocker eller andre artighet som gjorde at skiene "svinger på 5-øringen". Men disse gamle skiene hadde ikke så mye masse, dvs vekt ut mot bak- og fortupp. Dette er ikke noe problem i løs snø, eller i preppa bakke, men i fokka snø og tyngre, mer krevende snø, kjenner du at det er mye "masse" å flytte på. Og er du uheldig kjenner du at leddbåndene i knærne får kjørt seg... Så: AKJJ er bra, men meget krevende ski. Så jeg solgte dem. Jeg har kjørt vanlige JJ, og det er noe helt annet. MYE mer leken og lettkjørt. Kjører fremdeles JJ på NTN. Kompisen min kjøpte seg Opus, og er veldig fornøyd. Selv kjøpte jeg et par ski som er designet av den ene J'en i JJ,, for Black Crows. Han konstruerte Nocta for dem i fjor, og de har mye av de samme egenskapene som JJ, i 188 cm. Virker som bra ski, men jeg har ikke fått testet dem like bredt. Lettere og mer lettkjørt enn AK'ene i hvertfall. Som sagt: Pass på knærne med AK'ene. Selv er jeg 183 cm / 85kg (for referansens skyld), så jeg er ingen liten pingle :-)