Er enig i mye av det du skriver. Og at det ikke er et must med NTN fot å ha det morro på ski.. har noen smale fjellski som jeg 'kjører fletta' av mangen på nymotens utstyr.Men skiglede for meg er å ha utstyr som passer til mitt bruk, og når det finnes utstyr som gir den støtten stivheten som en ønsker, så kjøper en dette. Dette må nødvendigvist ikke hete Scarpa, men har kjørt med dette i mange år no og dette passer min fot. Så derfor jeg kjøpte nye scarpa TX comp. Trenger heller ikke være rottefellas NTN system. Men skiutstyr er jo også i stadig i utvikling , så om utstyret som er tilgjengelig nå, hadde vert tilgjengelig på 80-90 tallet så hadde noen kjøpt dette da også.. Kanskje du også? Det viktigeste er vel at folk kommer seg ut og bruker fjellet. Om det er på utstyr som koster 20 000,- eller 2000,- spiller vel i grunn liten rolle. som du er vel inne på selv også. Men at penger og spiller en rolle er jo en annen sak, de fleste tar seg vel også råd til å kjøpe det som er det grommeste, ikke for at de nødvendigvis trenger det men for at de kan, og vil..

God tur!!