Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Råd til randostøvler og varmesåler???
#178218 28/09/2012 2:37 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Har for tiden Skookum støvler som det ikke er plass til såler /eller varmesåler i fordi da syns jeg de er for trange.. eller skal jeg ta og bake dem på nytt igjen???

Jeg har vel i utgangspunktet en av de varmeste støvlene, men jeg fryser som sagt noe grassalt i dem og kan kun ha de 2 øverste spennene spennt, ikke de to nederste..

Er i utgangspunktet greit fornøyd med støvlene pga utskiftbar frontpølse/tunge på 90 og 110 i flex..

hva slags størrelse bruker dere når dere har såler eller varmesåler i støvlene??

Jeg har i utgangspunktet en fot på 43,5

I støvlene bruker jeg 28,5 i mondo, men jeg føler at tærne butter litt i forran og har tenkt på støvler i 29,0 mondo..

Hva sier dere om det??

Er det noen som må gå opp en halv eller en hel strl ved bruk av såler??

Re: Råd til randostøvler og varmesåler???
Pulken-75 #178219 04/10/2012 12:54 PM
Fersking
Fersking

Hei!Svarer kanskje ikke direkte på spørsmålet ditt, men jeg har løst prøblemet med "kalde føtter" på en annen måte enn å bruke varmesåler.Kjøpte meg støvelbag med varmeelement, og er strålende fornøyd. Bagen bruker både 220volt hjemme og 12volt i bilen, og sørger for varme, gode støvler i mange timer. Varmen synker jo selvsagt noe utover dagen, men holder overraskende lenge. Dessuten legger jeg hanskene oppi bagen også, så slipper jeg unna neglsprett på de kaldeste dagene. Hvis du ellers er fornøyd med støvlene dine, kan dette kanskje være en grei workaround.Jeg fant bagen min her:http://www.activesport.no/ds_product_info.php/products_id/46

Re: Råd til randostøvler og varmesåler???
Pulken-75 #178220 04/10/2012 2:07 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Tror jeg har funnet løsningen. snakket med oslo sportslager der jeg kjøpte støvlene og de sa at det gikk å bake innerstøvlene på nytt og legge varmesåler inni ved tilpassingen :-)