1. Isolasjonsevnen avhenger av hvor langt unna man kommer varme(eller kulde)kilden, og om luften mellom deg og kilden får sirkulert. Et riktig laget oppblåsbart liggeunderlag som er tykkere enn et bamseunderlag(de fleste) vil derfor isolere bedre. Dette er fysikk, så hva man synes er egentlig ikke særlig relevant.

2. Jeg har vært inne i en XXL-butikk. Folk på XXL har peiling, men siden de fører veldig mye rart, er de nødt til å ha peiling på alt, og da er det ikke alltid de har spisskompetanse på det du leter etter. Det vet jeg de har på butikker med spesialavdelinger for f.eks. soveposer, liggeunderlag osv. Det samme poenget gjelder alle kjeder som fører "litt av alt".

Hvis du leser innelgget mitt ser du at jeg synes grevling er bra på sommer- og høstturer, men ikke egner seg like godt om vinteren. Så der er vi kanskje enige.Har forresten sovet ute flere ganger i året(også om vinteren) siden jeg var ca ti år gammel, så jeg føler meg ganske sikker i min sak på at kondens i grevling er et problem.