Anbefaller definitivt NTN-bindinger fra Rottefella til alle. Da får man utløser/stoppere og et etterhvert stabilt og velprøvd system som funker for alle nivåer, med bra support. Hvis du skal på toppturer og syns Freeride-utgaven blir for tung kan du vurdere Freedom, men den er ny denne sesongen som jo gir en viss risiko for barnesykdommer. Rottefella gir dog veldig god support og garantibytte, men det hjelper ikke så mye i en fjellside med knekt binding smile

TTS ser spennende og bra ut, men det er helt nytt denne sesongen og med kun én leverandør i hele Europa ville jeg være skeptisk å starte med dette med mindre man spesifikt er ute etter det aller letteste for toppturer.

På ski har jeg ikke så mye å bidra med, er selv ute etter nye lettere ski denne sesongen for toppturer/pudder og tenker 110-115mm under foten og Freedom-binding. Siste Friflyt har test av allround-ski, men utover det har jeg ikke sett så mange tester enda. Det er en jungel der ute så kommer til å bruke tid, følge med på forum og spørre på Rå Sport og Oslo Sportslager om råd og tips. Fra før har jeg tre år gamle Line Prophet 100 og 130 og de funker ekstremt bra til hvert sitt bruk, dvs. hhv. bakke og pudder, men nå trenger jeg noe lettere midt i mellom smile

Ventetiden på vinteren er lang, men da har man jo litt tid til å orientere seg i jungelen av utstyr, se alle nye skifilmer, og trene masse knebøy og utfall! smile