Jeg har den sisten tiden blitt litt lei av å stå på slalåm og har derfor tenkt til å begynne å stå på telemark denne sesongen.Jeg har ikke stått på telemark før og har derfor lite peiling på hvilke ski, bindinger og sko jeg bør gå for.Selv om jeg ikke har stått på telemark før så er jeg godt over gjennomsnittet på vanlig slalåm. Vi hadde rundt 10-12 turer på ski i fjor og det er litt på grunn av at jeg ikke føler at jeg får nok utfordring på slalåm at jeg velger å gå over til telemark.Så hvis noen hadde giddet å bare gi meg en kjapp innføring i hva som er bra og ikke på dette markedet hadde det vært supert!Jeg står for det meste i pudder så jeg vil gjerne ha litt breiere ski som flyter på snøen, men så er spørsmålet om det er lurt å begynne å stå på breie ski eller er det lettere å lære seg telemark på smale ski?Og så hender det at jeg står litt i preparert løype, så skiene bør ikke være for breie. For det er vell ikke helt optimalt med for breie ski i preparert løype heller?Dette ble en lang post for et lite spørsmål, men håper noen kan komme med noen gode tips!