Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til å finne fram i ski-jungelen?
#178153 24/09/2012 3:08 PM
Marii Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er ei jente som har kjørt snowboard i alle år, men som desverre ble frastjålet mitt kjære nitrobrett tidligere i år. Vurderer å gå over til ski da alle mine venner nå også har blitt skikjørere. Har et lidenskapelig forhold til pudder, men etter flere år i trøndelag har jeg skjønt at man ikke alltid kan forvente pudder overalt. Trenger altså et par ski som er topp i pudder, men som også kan fungere i preppa bakker. Har ikke så mye erfaring med ski, men tar det som ei utfordring. Kan bestille K2 ski via jobb, så lurer på om det er noen som har gode erfaringer å dele?

Har som sagt svært lite erfaring med ski fra før av, men regner med det er mange hjelpsomme skifolk her som har noe å anbefale. Vurderer randobinding da jeg også kunne tenkt meg flere toppturer enn det har blitt før.

Re: Hjelp til å finne fram i ski-jungelen?
Marii #178154 27/09/2012 11:47 PM
Medlem
Medlem

Hei,

Bor du i oslo så kan jag rekommendera dig att gå till rå sport, de har salg snart og duktig personal.Svårt att svara på annars, skulle nog i førsta hand rekommendera en skida runt 100-110 mm i midjan och førsøka hitta ngt på salg i og med att du måste prova først før att se om du gillar det. Finns massa bra skidor från førra årets modeller som sækert kan passa dig.

Sport conrad ær en online butik annars som har vældigt låga priser om du inte bor næra en skidbutik. Har du kompisar i sverige kan du skicka dit og slippa moms wink

Marii #178155 28/09/2012 2:20 PM
Entusiast
Entusiast

bli medlem av infobrev/nyheter fra Oslosportslager.no og få varsel når det er tilbud på diverse utstyr både i butikk og på nett.

Sportconrad.deOslosportslager.noSportsnett.noVpg.noRaa.noFast-bikes.no

Ikke noe problem å kjøpe fra Sportconrad hvis du vet hvilken størrelse og slikt du skal ha.. sparer glatt 2000,- på et par randostøvler derfra. inkludert mva krav fra staten 22 eller 25 %Verre kan det være hvis du bestiller støvler og slikt uten å ha prøvd merke i butikk først.

Marii #178156 29/09/2012 1:53 PM
Fersking
Fersking

Halla smile Ville sjekka ut Kastle James ( http://www.parkogpudder.no/Avdelinger/Skipakker/Parkskipakker/K%C3%A4stle-XX90-James-12-13-parkpakke-m-binding-140005-p0000075759.aspx ) De er lette, er lagd både for park og pudder, pluss at det er hollowtech i begge ender som gjør at du får bedre kontroll og at det blir lettere å spinne smile Veldig nye ski.