Noen som har prøvd Rottefella Freedom? Vurderer å kjøpe de, men lurer på om de har mindre motstand fremover enn Freeride har? Fint om noen kunne ha kommet med svar 
Freedom og Rocker 2-115 er nå testet på 3 toppturer den siste uken. Bindingen er montert på BOF/CC, ca 3,5 cm bak "Recommended"-merket. Blå fjærer innstilt på ca 3, og Scarpa TX Comp skoFørst: For dem som har små tanker om å kjøpe R2-115; løp og kjøp! Fyttikatta... :-) :-) :-)
Freedom innfrir. Den flexer likt som Freeride, men vandringen er lenger og man kan gå en god del dypere. Den stopper liksom ikke brått opp i flexen, slik jeg opplever at Freeride gjør. Ellers samme stabilitet, step-in funksjon og stoppere, samt gåfunksjonen har i tillegg mer utslag enn Freeride.
Dersom du kjører 100% i alpinanlegget, kan du godt fortsette bruke Freeride (evt kjøpe den, nedsatt pris "overalt" nå). Men dersom du ønsker en noe mer dynamisk Freeride med forbedret gåfunksjon, vil du finne mye glede i Freedom. Jeg synes det satt fra første sving, og gleder meg til fortsettelsen. Gåfunksjonen er dog fortsatt ikke motstandsløs, dersom du irriterer deg grønn over Freeride,s motstand og korte vandring ved oppovertrasking på topptur, og ønsker en kraftig forbedring på dette, så bør du kanskje heller se til www.burfjordsport.com og deres TTS-binding.
Lykke til :-)