Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Billige skredpakker
#177630 20/06/2012 5:21 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Er det noen norske forhandlere på nett som selger billige skredpakker for øyeblikket?

Re: Billige skredpakker
rusleape #177631 21/06/2012 3:46 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Bare dyre?

rusleape #177632 21/06/2012 3:58 PM
Medlem
Medlem

http://www.vpg.no/Avdelinger/Produkter/Ski/Skredutstyr/Skredpakker/BCA-Skredpakke-m-sekk-skreds%C3%B8ker,-s%C3%B8kestang,-spade-og-sekk-136959-p0000069923.aspx her er en skredpakke til rimlig pris smile

rusleape #177633 21/06/2012 5:57 PM
Entusiast
Entusiast

Ikke gå for den pakken hvis du er nybegynner. BCA Tracker er en helt ok sender/mottaker somm er enkel i bruk, men den har store begrensninger i forhold til nyere søkere med 3 antenner. Jeg har testet samtlige søkere som finnes på det norske markedet i dag, og vil absolutt anbefale Mammut Element til alle som ikke ønsker muligheten for å søke i analog modus. Element har mye bedre rekkevidde, er bedre på finsøk, søk etter dypt begravde og har en veldig god og intuitiv utflaggingsfunksjon.

Det bør ikke være innkjøpet av skredsøker man sparer penger på...

rusleape #177634 22/06/2012 9:17 AM
Medlem
Medlem

Målet er vel ikke å spare penger, for man kan ikke sette en prislapp på livet sitt. Hadde alle hatt evig med midler så hadde folk alle kjørt med skredsekk og et privat helikopter med egen redningspatrulje. Jeg mener at BCA er de mest intuitive og letteste søkerne på markedet. Og Tracker er en av de bedre søkerne jeg har prøvd i mitt liv. Personlig ville jeg hatt den framfor Barryvox Pulse. Nå har jeg dessverre ikke prøvd Element søkeren så jeg kan ikke sammenligne med det du sier. Jeg mener bare at Tracker fra BCA er en av de beste søkerne for nybegynnere. Hjelper ikke om 3-antenners er bedre hvis du ikke kan å bruke søkeren (noe som mange ikke kan selv om de har en søker). Derfor gjelder det først og fremst å kunne bruke den søkeren du har! Har selv brukt Pieps Freeride i mange år, og den originale barryvox før det. Det er ikke som jeg ikke klarte å finne folk fordi jeg hadde en dårlig søker. Du må bare kunne bruke søkeren du har. Så jeg mener det bare er å kjøre på med den pakken fra VPG for det er virkelig en bra pris. Bare husk å tren med søkeren før du kommer i en virkelig redningssituasjon så går det bra.

rusleape #177635 22/06/2012 1:35 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg er nok ganske uenig med deg Adrian i at Tracker er en av de beste søkerne for nybegynnere. Den var det kanskje før, men nå er den utdatert.

1. Rekkevidden til Tracker 1 er dokumentert å være svært dårlig (siste utgaven av canadian avalanche accosiation sitt medlemsblad)

2. Da tracker kun har to antenner oppstår det noe som kalles for "falske maksimum". Dette vil helt enkelt si at spesielt dersom den skredtatte er litt dypt begravd så vil ikke det punktet man får lavest avstandsangivelse være det punktet som er nærmest den skredtatte. Spesielt for nybegynnere vil det være vanskelig å kjenne igjen slike situasjoner og følge søkemønsteret langt nok ut til man får et dropp i signalet igjen.

Mammut Element er ekstremt enkl og intuitiv. Du unngår problematikken med falske maksimum og utflaggingsfunksjonen er ekstremt god. Jeg ser ingen som helst grunn til å kjøpe en BCA Tracker (evt tracker 2) nå som Elementen er kommet på markedet.

(Hvis noen vil lese en nylig undersøkelse der Elementen gruser blant annet Tracker2, så send meg en PM.)

rusleape #177636 22/06/2012 7:31 PM
Medlem
Medlem

Mitt poeng var vel at det er bedre med en søker enn ingen søker. Er fullt klar over 2-antenners svakheter, men hvis alternativet er ingen søker så er valget enkelt. Enig at 3-antenner gir er mer nøyaktig og korrekt signal, men hjelper ikke hvis du ikke kan å bruke den. Vet om folk med Pulse som ikke kan å bruke en søker så da hjelper det ikke at du har den dyreste søkeren på markedet. Element er sikkert fin og er bra priset så om du har råd er det sikkert en bra søker. Men kan ikke du linke til denne testen du har så alle kan nyte godt av informasjonen.

rusleape #177637 23/06/2012 1:19 PM
Entusiast
Entusiast

Og da er mitt poeng at Elementen er enklere å bruke enn Trackeren, spesielt for nybegynnere, og når prisene ligger så nær, er det ingen grunn til å kjøpe tracker.

Når det gjelder testen så er jeg usikker på hvor/om den ligger på nett, har den kun på PDF og det ser ikke ut som det er mulig å legge ved filer på dette forumet?