Skjønner ikke helt bindingsvalget, men resten skulle nok være greit for en nybegynner på topptur. For toppturski og være er nok de atomic-skia fine, selv om du ikke får noe flyt i 30cm+ med puddersnø (noe det sjeldent er på topptur). Derimot er jo vekt viktig for en nybegynner som regel og 2.7kg er bra for en toppturski uten at den skal koste skjorta! Som sagt stusser jeg litt på bindingsvalget. Enig med skimachine at skibrems er tingen og du burde få en splitter ny TLT Radical ST for ikke mye mer enn den speeden du linker til. Verdt pengene spør du meg. Av sko så kan jeg godt anbefale den du linker til, ikke at jeg noe gang har brukt den med dynafit-binding. Skjører selv på TX-Pro nå og har et par Manaslu med Radical ST binding til de lange dagene. Synes det funker fint. Denne TLT Sliding Plate som skimachine snakker om skal følge med skoen. Da har du mulighet til å prøve NTN-bindinger om du noen gang får lyst. Eneste problemet er at det er bortkastet penger om du aldri kjøper et NTN-oppsett i tillegg. Da bør du kunne får en bedre/stivere/lettere sko til en grei pris som du vil være mer fornøyd med. Så tenk deg bare om du ganger hvor realistisk det er at du vil prøve telemark. Jeg har kjørt telemark i over 12år og stortrives så jeg sier: Go for it!