Den myke tuppen ødelegger ikke gå-egenskapene, heller tvert om. Men, med de skoene trenger du en en kloss som du smetter inn i stegjernsfestet for å unngå at tåen bøyes når du kjører. Utstyret er nok litt mer krevende enn det som er vanlig nå (bredere ski), men det blir jo lettere å gå med, og mer responsivt ved hardt føre eller firn. Jeg har selv gått ned i bredde til 84mm under foten, og trives med det. Når det er pudder pumper jeg hvis jeg ikke får nok fart til å få flyt. Jeg har kommet til at jeg liker å kjøre fort når jeg tar heis, og heller ta kortere svinger når jeg har brukt lang tid opp....men jeg er kanskje litt sær. Smale ski krever mer teknikk enn brede. (se http://youtu.be/xysth4Xp4wo for typisk kjøring jeg gjør med 84mm ski...vel bortsett fra at jeg svært sjelden kjører løype med rando utstyr. )Jeg er mest skeptisk til skoene - kanskje fordi jeg ikke kjenner de - hovedsaklig fordi en myk sko kan være krevende. En binding uten stoppere krever også mer disiplin på tur - jeg skiftet til konsekvent bruk av stoppere etter at jeg mistet en ski fra en topp......Jeg tror du kan stortrives med utstyret...det er har tross alt mest med din innstillig å gjøre. Jeg startet selv med rando med de billigste skiene jeg fant (en kort dameski), tlt speed og et par sykt myke sko (de gamle tlt4).