Godt skallbekledning er absolutt å anbefale. Dunjakken på vei oppover blir som regel altfor varmt, det samme bil en isolert skibukse. Her får du mye fint fra f.eks Norrøna, Sweet, Hagløfs etc. Når det gjelder skisekk ville jeg sterkt vurdert en skredsekk m/airbag. Ingen tvil om at denne redder liv. En bekjent ble tatt av et skred i alpene i går, men holdt seg på toppen på grunn av sekken. Mamut R.A.S virker bra til topptur. Det er vanskelig å anbefale hjelm ettersom den først og fremst må passe ditt hodet. Kjører selv med Giro g10 og er veldig glad i den. G3 feller fungerer veldig godt. Når det gjelder staver bruker jeg selv Black Diamond pure. Lette og finne karbonstaver med flicklock. Anbefaler flicklock over løsninger som f.eks Lifelink bruker. Når det gjelder skredsøker ville jeg gått for Mamut barrywox Pulse. Veldig enkel og fin i bruk og de fleste jeg kjenner har denne og foretrekker den over andre modeller og merker. Det viktigste er at du kan bruke den effektivt, uavhenging av hva du kjøper.