For de som absolutt sverger til sin rene alpinbindings favoritt finnes jo MFD Alltime plata, nå med system for de fleste bindinger der ute. Men det blir ganske tungt ser jeg. ca 2 kg binding + ca 1200 g plate. Ingen personlig erfaring med de, men tenkte bare å slenge det ut der. Aner ikke hvordan de er å gå med.

Har både Duke og Dynafit Radical, som jeg ikke kan klage på til hvert sitt bruk. Ville valgt en alpinbinding med gåfunksjon alla Duke og Guardian der mer bakkenær kjøring dominerer, med kortere turer. Duke har jo noe på gang i år med bredere feste mellom skruene og breiere platform. Guardian står lavere , som kan ha sin fordel. Man får bare prøve og se. Head/Tyrolia hiver seg jo også på bølgen, så det kan bli en del konkurranse fremover.

Skimachine: Det var en del problemer med tunge amerikanere som tippet fremover i gåmodus og knakk tådelen på de første 1-2 års modellene til Marker Tour. Vet ikke om det er det du sikter til eller om du har hørt andre problemer? Det var i hvertfall et problem som gikk igjen. Sikkert noe annet "småplukk". Tror nok Marker skal ha forsterket tådelen noe. Men den er jo ikke like robust som Duke, så det kommer jo selvsagt ann på hva den utsettes for. Tror Tour er et bra alternativ nå hvis man går oftere på tur. (Obs! Utalerer meg på generell basis. Har lite personlig erfaring med Tour!)