Bredde på toppturski er helt avhenging av føret og terreng du bruker skiene på og hvor mye du vektlegger vekt. Her er det ikke noe fasit og det som passer ett sted og en skikjører passer ikke nødvendigvis andre steder. Kjører du mye pudder, er det greit å ha feks 95-107 under foten. Bredere er bra i mye pudder, men en ulempe på hardt vekslende underlag, noe jeg forstår du har en del av. Det er mye vanskeligere å kante ski med bredde over 100mm på hardt underlag. Ut fra dine beskrivelser ville jeg kanskje satset på en ikke for bred ski som gir lav vekt og godt kantgrep på småhardt, vekslende føre men som likevel gir grei flyt i nysnø. Jeg ville kanskje ikke valgt de smaleste du nevnte, men satset på en ski mellom 80-97mm under midten. De smaleste skiene du nevner ville du slite litt med i mye snø. Jeg bruker alt mellom 70 -107 mm på topptur. K2 skiene har jeg ikke erfaring med, men de lager bra toppturski. Jeg ville gått for de bredeste du nevner, eller K2 wayback med 88 mm, eller Volkl Nanuq med 97 mm. Sistnevnte er toppturutgaven av den populære Volkl Mantra som er en super all mountain ski. Bruker den mye til topptur. Volkl Nunataq har vunnet flere priser og er en bredere ski på 107 mm under foten. Den passer best i pudder og myk snø. Du sier ikke noe om du skal kjøre telemark eller randonee. Hvis det er Randonee, ville jeg også vurdert Dynafit sin prisvinnende toppturski: Dynafit Mustagh Ata Superlight, en av de letteste skiene på markedet med bredde 88mm. Skal teste den til helgen. Fjellfalk