Har ikke Nanuq, men Mantra som er samme form bare ikke så lett. Har også Nunataq som jeg har prøvd kun et par turer foreløpig. Min erfaring er:
Mantra/Nanuq er mer all round ski på all slags føre. Nanuq er litt mykere enn Mantra, men jeg tror forskjellen ikke er veldig stor: Sitter svært godt på hardt føre, veldig god i blandet føre og god i pudder når du har litt fart. Nunataq er mer en pudderski sammenlignet med Mantra/Nanuq. Flyter mye bedre i pudder og mykt gjennomslagsføre på våren. Det du mister er de gode egenskapene på hardt føre i bratt terreng. Det er vanskeligere å kante 107mm ski enn 98mm ski både i traversering og bratt nedkjøring. Min konklusjon er:
Nanuq/Mantra er mer en all round ski for fjellet i all slags føre.Nunataq er en super ski for pudder og de dagene med mykt føre. Det avhenger litt om du skal bare ha en ski eller to for toppturer og hvilket føre du kommer til å bruke skiene i. For ordens skyld: Mantra har jeg kjørt på i mange år - Telemark + litt Randonee. Nunataq er nyinnkjøpte og brukes til Telemark.Fjellfalk