Hei. Har i år hatt følgende randoski: Völkl Nunataq 186 (årets), G3 Zenoxide 177 (gml mod.), Movement Random 175 (gml mod.), Atomic Drifter 182 (årets). Har også hatt dagsturer på 4FRNT Turbo (årets) og 4FRNT Hoji 186 (som kommer neste år). Sko jeg har hatt i år er Dynafit TLT 5, Dynafit Titan og Scarpa Maestrale. Har også hatt dagstur på neste års firespenners Dynafit Vulcan i carbon utg. Mitt valg pr dd er uten tvil Atomic Drifter og Scarpa Maestrale. Skiene er en super combo av flex og flyt. 95 mm under foten gir både kantgrep og nok flyt i fjellet her i Oppdal. Og de er lette nok:) Skoene er lette; drygt 1500 gram, men samtidig en stødig og stiv nok sko. Men ikke for stive. En randorigg til fjellbruk skal være allsidig. Det er denne riggen. Tåler is og "papp-snø" pluss flyter god i puddern, når du finner denne:) Hvorfor ikke de andre skiene eller skoene?: Nunataqen ble for myke og daue for meg. Random for smale (76 mm), Zenoxiden for dårlige på hardt (105 mm), Turboen for tunge (over 4,5 kg......) og Hojien for mye rocker bak og for bred (112 mm). Skoene; TLTn gav meg følelsen av å kjøre på sandaler. For "spede" for meg. Titan for tunge (ca 2000 gram). Vulcan ble alt for stive. Alle var gode å gå med. Så om du ønsker en allsidig, lettgått, og lettkjørt allroundrigg, gå for Drifter (en camber-ski med tip-rocker, samt stiv bak-ski) og Maestrale. Du blir garantert fornøyd:) Alle ski er brukt med Dynafit Radical-bindinger. Jeg er 183 cm høy og 80 kg tung til opplysning:) Lykke til.