Hagan er helt greie ski, og en av de virkelig store aktørene på rando-markedet i Europa. Har hatt det selv. Typisk er det ski som egner seg til kontrollerte ski i moderat fart. De er laget for alpefolk som kan kjøre på ski. Slettes ingen dum ingangsport til randoverden. De har typisk litt smalere midje enn de det som er populært her....henger muligens sammen med at man ikke trenger så brede ski for å kjøre de aller fleste toppturer. Bor man på vestlandet e.l. og tar mange toppturer vinterstid er saken en annen. Hvis man sliter med offpisten hjelper også litt bredde.Bindingene er også også bra greier - spesielt ATK RT. Kjøpte selv nye randoski på lørdag, og ATK RT var svært aktuelle - selv om jeg har kjørt i over 12 år på dynafit. (Det ble et par movement bond og dynafit radicalt ft fra rå)Vedr. bredde på ski, har jeg gradevis beveget meg mot smalere ski. Startet på 75mm for lenge siden, gikk opp til 105mm for nå gå for 83mm. Grunnen er at jeg ikke ser behovet for noe bredere på topptur, og det er greit å slippe å drasse med ekstra vekt, traversere bedre og glid bedre. Brede ski medfører behov for tyngre bindinger, støvler og feller...eller eventuelt at man offrer noe av kjøreegenskapene. (Har riktig nok et par med 104mm midje også for midtvinterbruk).