Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Brede ski til våren?
#176562 01/03/2012 1:05 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har planer om å investere i brede ski, men er usikker på om det er verdt å kjøpe de nå eller om jeg skal vente til neste sesong (da det økonomisk sett er mest gunstig). Siden jeg begynte å gå toppturer i år har jeg ikke særlig erfaring med toppturer på vårsnø, og lurer derfor på om det er noen vits med brede ski etter at puddersesongen er over? (skiene jeg vurderer er K2 Missbehaved med 102 mm midje)

I tillegg lurer jeg litt på hvilken binding og sko jeg bør velge. Har bestemt meg for å gå for randonnee denne gangen, og har sett på Fritschis Diamir Freeride Pro, men ser at den er anbefalt til folk mellom 50 og 120 kg. Jeg veier litt i underkant av 50 kg (er jente), går det bra eller bør jeg gå for en annen binding? (tenker først og fremst på om utløseren vil fungere)

Og sist men ikke minst: noen som har forslag til gode randonnee-sko? (Kommer til å bruke skiene både til topptur og i bakke, kanskje 80%/20%)

Re: Brede ski til våren?
Carvring #176563 01/03/2012 4:03 PM
Moa Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har selv Marker Tour bindingen, er kjempe fornøyd. Jeg er også ganske lett men har ikke hatt noe problemer med utløseren. Kan virkelig anbefale Scarpa Diva, disse har jeg vært kjempe fornøyd med. De funker supert til både topptur og bakkekjøring! :-)