Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
4frnt crj eller Line Opus?
#176524 28/02/2012 6:04 PM
Thking Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Kjører nå parkski på 168cm (er 184 høy), men problemet er at jeg kjører kun i løssnø/pudder dersom det er, tar bare turen innom parken dersom det ikkje er gode forhold off-piste.Så nå vil jeg ha en pudderski, liker og ta kjappe svinger i pudder og ta 180/360 i naturlige hopp, og selfølgelig noen drops, kjører og en del baklengs. Det jeg lurer på da er om jeg skal velge 4frnt crj eller line sin opus?Jeg ser etter en leken pudder ski så dersom noen har andre forslag eller har prøvd en av disse, kan du fortelle om den er god og leke med i løs-snøen?Har også planer om og ta en topptur i ny og ne så dermed vil kansje opus bli for tung?, men passer crj til dette? Takker for alle svar, kom gjerne med lignende ski som forslag:)

Re: 4frnt crj eller Line Opus?
Thking #176525 28/02/2012 6:46 PM
Fersking
Fersking

Opus! Er bedre enn CRJ på "alt" til ditt bruk ... Er nesten midtmonterte (-2cm), lav svingvekt i tuppene, myke tupper til å buttre med, flyter sinnsyt bra, symetrisk cut som kjører helt sinnsykt bra baklengs. Kjører faktisk utrolig bra på hardt føre for å være så bred og er overraskende fartstabil.

Har prøvd MANGE ski og jeg har samme "krav" som deg. Pr. dags dato er opusen den beste skien jeg har prøvd med god margin.

Det med vekt ville jeg ikke brukt så mange kalorier på. Ville heller hatt den skien jeg likte å kjøre ned og slitt litt mer opp når det kun er snakk om topptur i ny og ne. Jeg bruker opusene mine på toppturer.

Thking #176526 28/02/2012 6:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Armada JJ eller Atomic BC! Ganske like ski. BC'en er berre breiare, meir rocker etc.. Litt meir av alt smile

Thking #176527 28/02/2012 7:47 PM
Did Offline
Fersking
Fersking

Der er vel en hel del ski som kunne passet deg, kjører selv på atomic bent chetler!

Atomic BC, armanda JJ, 2013 K2 Petittor, Salomon Rocker 2, rossignol S7 eller Opus. Alle disse er ski som ville være passende, du vil nok bli fornøyd uansett hva du velger!!  Crj er ikke like gode som noen av skiene jeg har nevnt. 

http://freeskier.com/stories/top-10-skis-best-mens-powder-skis-2011-2012

Thking #176528 28/02/2012 11:23 PM
Thking Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for gode svar:) blir nok opus da, men lengden er og en liten ting som jeg lurer på. Er 184høy er vant med 168 park ski.Etter mye lesing har jeg funnet ut at jeg burde gå for 185, siden skien føles mindre, stemmer dette eller?Holder en liten på 178 i og med at jeg ikkje kjører så store lines i full fart, men liker bedre skog kjøring med kjappe svinger og noen 180 og 360:) Noen som kan si om den føles så liten som jeg har fått intrykk av? Vil jeg enventuelt miste mye flyt med og gå for 178? veier ca73

Thking #176529 29/02/2012 6:09 AM
Fersking
Fersking

Jeg kjøpte Opusene for 2 uker siden og kan ikke si annet enn at jeg er så jævlig fornøyd! Har også gamle Bacons, EP Pro og Prophet 115, men tror jeg kommer selge alle disse nå! Har kjørt MYE skog på riktig bra pudderdager i Revelstoke og Kicking Horse og Opusene kaster deg rundt mellom trærne! Har også fått prøvd de på noen større linjer i chamonix og syntes i begynnelsen de var litt for myke bak når man dropper større klipper, men dette kan man i stor grad venne seg til. Ikke monter en helstøpt turbinding (Duke, tour) på disse, da kommer du ødelegge flexen i skien.

Thking #176530 29/02/2012 6:12 AM
Fersking
Fersking

Om du er 184 ville jeg absolutt gått for 185, jeg er 182 og synes iaf ikke den er for lang, ulempene med en "for kort" ski synes jeg er langt større enn fordelene.

Thking #176531 29/02/2012 4:37 PM
Entusiast
Entusiast

4frnt YLE og Atomic Bent Chentler er lagd for pudderfreestyle ski, så de er gode til triksing i pudder. Er jo det de e lagd for. Er ikkje toppturplanker dette her.Line (Mr. Pollards) Opus er og et godt valg, for den er veldig god allround pudderski til alt egentlig. Du har og andre valg som Armada JJ, lettkjørt ski som er god på kjappe svinger. Salomon Rocker2 er mer lik Opus, men selv hadde eg valgt Opus ovenfor JJ og Rocker2. Noen er sikkert uenig. Skal ikke si noe om hvordan disse er på toppturer, for da blir det nok bare tullprat. Vil bare si at du bør ta noen gå-bindinger fra Marker familien visst du skal ha gåbinding. Fritschi kan også vere ett alternativ visst du ikke er alt for voldsom. Bare kom med noen alternativer. Mye å velge mellom! smile

Visst du er 184, tar du uten tvil 185! Flyter mye bedre og det skal gå greit å trikse med fordi. Vil påstå at midtstilte bindinger passer deg best siden du skal leke deg litt.

..

K2 Pettitor Pro er en spennende nyhet til neste år som du kan få kjøpt nå faktisk. (f.eks parkogpudder) Pro Modelen til Sean Pettit som er den beste til triksing og lignende i pudderet. Vet ikke mye om skien, men når han har vert med og lagd den må den vere god til sånt bruk. Han vet hva han vil ha. Ikke den mest kjente skikjøreren men det er bare for han bare filmer og lignende.

Thking #176532 29/02/2012 5:11 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ikkje kjøp for kort ski iallfall! Ski med rocker følest ofte mykje kortare enn dei eigentlig er. Hadde eg vert deg hadde eg vurdert neste års Opus som kjem i 192cm.