Heisan! Jeg har hatt JJ's i 185 til både NTN og alpint. Morsomste skia jeg har hatt!!! Siden jeg har stått mye på ski, er 184/90kg lot jeg meg sjarmere av en JJ i endal fetere utførelse, nemlig AK'ene i 195cm lengde. De ser i utgangspunktet helt like ut som de kortere variantene, men er en helt annen ski å kjøre. De er tyngre, stivere, bredere og veldig mye mer tungkjørte. Det går bra i preppa bakke og i løs snø, men i krevende og varierende forhold, som det ofte er i off-pisten, så har de for mye "egenvilje" for min del. Har brukt AK'ene i vinter, avsluttet med en uke i Chamonix, men da holdt det for min del. På mange måter fantastiske ski. Sitter som støpt i bakken, skjærer som kniver i hard snø, skyter fart som en storslalomski, og flyter herlig i løst pudder. Men det er MYEå flytte på. Så jeg kom hjem med vonde knær. Skia er solgt, og jeg har valgt noe som (forhåpentligvis) er litt enklere å holde styr på. Jeg kunne ha gått tilbake til vanlig JJ i 185 som er en kjempeski, men var nysgjerrig på noe nnet, så valget falt på Black Crows Nocta 188, som er designet av en av karene bak JJ'ene. Jeg kjører fremdeles JJ 185 med NTN (så sent som i går), og det funker fett! Anbefales!!!! Noctaene kom i posten i dag, så de har ikke vært på snø enda. Er spent på hvordan de oppleves. Da jeg fikk dem i hånda i dag morges, så så de nok litt vel feite og krevende ut de også, men skinnet kan bedra. JJ'ene ser jo også ut som et par vannski, men er utrolig enkle å håndtere. Flyter godt i pudder. Svinger på 5-øren. Men det mest imponerende: Veldig bra i bakken. Carver helt konge! Uansett. Lykke til!