Ski:
E129 er grei, men strengt tatt en fjellski med gode kjøregenskaper (jeg har Åsnes Storetind Carbon, som er tilsvarende bare lettere). Til ditt bruk ville jeg valgt en lett ski med rundt 90mm i midje og rocker i fremskia. Se på f.eks. K2 sin backside/adventure serie, både herre og damemodellene, Faction Agent 90 og den Movement skia som vant FFs toppturski test. Velg fleks etter hvor leken kontra stabil du vil ha skia.
Bindinger:Voile switchback er beste valget imo (grunnet vekt og enkelhet). Angående bindinger å ski vil noen bindinger være overkill for skia (de du lister er overkill for E129 imo, men passe for de skiene jeg nevner). Samtidig vil bindinger som Voile 3-pin cable være for pinglete for skiene jeg lister, men passe for E129.
Sko:Scarpa t4 er skoen du spør etter. Disse er langt mer behagelig å gå med og varmere enn de fleste lærsko i min erfaring (jeg bruker dem nå til mine fjell/jaktski grunnet dette) og kontrollen de gir er i en helt annen klass. Dog jeg ville heller gått for T2 for rene toppturer, for å få mer kontroll. Garmont har og tilsvarende sko. Husk at det viktigste er at skoene passer på foten din så prøv deg frem til hva som passer deg best.