Jeg faller definitivt ikke i kategorien som kjøper en ski og holder meg til den. På pudderskiene jeg har prøvd har jeg savnet litt av responsen på smalere ski, men samtidig ikke fått samme flytfølelse som med snowboard. Er nok ikke langt unna å vurdere kjøp av en ski slik som du beskriver: en kort pontoon e.l. Grunnen er enkel: hvis jeg har plass så får jeg flyt med smale ski, fordi jeg kan kjøre fort. Det er trang skog som er problemet med smale ski - forhold der jeg ikke kan eller vil kjøre fort. Jeg har kalt dette "småfjellski" - fordi de er perfekte til å ta ut fullt potensial av små fjell. Jeg har nok kvittet meg med de brede skiene jeg har hatt litt for fort. Grunnen har stort sett vært den samme hver gang: uforutsigbare på is (som ofte er en del av en ellers fin puddertur), manglende respons, tyngde og for få dager i skikkelig pudder. Det siste punktet tror jeg også gjelder en god del andre. "Småfjellski" er grei måte å flere pudderdager på.Har nå kun midfat (104mm) og smalere (ned til 65mm). (187cm-160cm - er selv 183)