Jeg sa vel ikke at Oysteink burde velge en smale ski - kun at jeg ville ha gjort det....spesielt XXXX(ikke strøket) til en toppturski.Man kan godt dra på med SFB - spesielt hvis det er litt mykt. Hvis man holder de på kant og på skjær fungerer de bra. I motsetning til mange andre så brede ski, så har SFB en del popp pga spennet. Jeg byttet de til Kastle FX104 i år. Grunnen var at jeg fremfor alt ville ha en mer forutsigbar ski med respons. Det er en god ski. Litt traust, men den vil takle alt man hiver til den. Passer hvis du har god kontroll på vektfordelingen din og god snøfølelse - i og med at den ikke har rocker. Dette er en ski jeg bruker til bakke-nær off-piste eller 2-3 timers toppturer. En av de beste skiene jeg har prøvd til kuler.Til toppturer bruker jeg en mustagh ata sl (87mm). God ski, spesielt til litt større svinger - og bred nok til å gi flyt....men ikke bred nok til snowboard følelsen, og heller ikke den beste i bakke og høy fart.(Bruker hovedsaklig andre ski til bakkekjøring)Vurderer kontinuerlig om jeg skal kjøpe en veldig bred ski (120+), men holdes tilbake av at det er så utrolig sjelden jeg får utnyttet en slik ski (bor i Oslo). Hvis jeg kjøper det, er det for å få snowboard-følelse. Til topptur har jeg ikke mye tro på en slik, da vekten vil bli for høy - store feller, tunge bindinger og sko....men hvis de kun skal brukes til pudder så holder muligens lettvektsskoene.Karen i videoen nedenfor bruker pontoon, tlt5p og dynafit (riktig nok låst) :http://vimeo.com/user5269566/noel-2011 Til lange turer bruker han k2 backside.