Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rando-fersking i Bergen trenger noen å lære av
#176229 20/02/2012 12:29 AM
Sensei Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg er på søken etter noen i Bergensområdet som er interessert i å ta noen turer i et trekk og lære fra seg litt teknikk når det gjelder turen nedover igjen. Jeg hoppet i det for et par uker siden og kjøpte full rando-pakke, men kjenner egentlig ingen som driver med dette, kun telemark. Jeg har ingen alpin erfaring fra tidligere, men har ligget i hardtrening i Eikedalen nesten hver kveld i to uker nå. laugh Preparerte bakker er ikke lenger noe problem, men sliter vel litt med teknikken utenfor løypene, spesielt i den våte eller skarete snøen jeg har prøvd meg i.

Jeg har aldri vært i andre anlegg, men har hørt at det skal være gode muligheter i Myrkdalen? Dette innebærer vel en aldri så liten fare mtp. ras også, så jeg er litt tilbakeholden med å bare hoppe i det på egenhånd.

Jeg er mann på 28 fra Åsane. Både mannlige og kvinnelige "mentorer" i alderen 20+ er av interesse. Jeg stiller med bil og har fri hele denne uken og har ellers fleksibel arbeidstid, så gi en lyd hvis du ønsker å ta en tur! smile

Re: Rando-fersking i Bergen trenger noen å lære av
Sensei #176230 20/02/2012 7:37 AM
Fersking
Fersking

Hei!

Jeg kan desverrer ikke hjelpe deg da jeg står på brett:-) Men våt og skarete snø er vel ikke det beste å lære i. Ser ut til at det skal dumpe skikkelig i eikedalen idag!! Over 50mm nedbør på -2 grader. Håper den er tørr og fin og jeg kommer meg opp imorgen!

Myrkdalen har fine områder i nærheten av heisene. Men for en kort formiddagsøkt er eikedalen helt ok. Bare de kunne kjørt stolheisen i ukedagene og... Kan vel håpe! Hehe

Sensei #176231 20/02/2012 9:43 PM
Sensei Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det blir sikkert litt kveldskjøring på meg i morgen (tirsdag). Temperaturen skal stige litt så det ender vel med tung snø igjen. frown

Sensei #176232 20/02/2012 11:46 PM
Entusiast
Entusiast

Hvis det ikke er prekært å få inn i løpet av de 2 neste ukene, kan det godt være jeg har tid og lyst. Eikedalen passer meg fint, spesielt i ukedagene, og for teknikktrening off-piste er man ikke avhengig av de "beste" forholdene.

Jeg er desverre ikke ledig før uke 10 grunnet reise/jobb, men den uken har jeg stort sett ikke annet enn tid til å stå på ski, så send meg en PM, så skal vi se hva vi får til.