Heisann! smile

Jeg har kost meg med mine nye K2 Coomback i bakken på voss i dag, og i en del løssnø utenfor løypene. Veldig gøy i forhold til mine gamle carvingski smile

Jeg er ganske god på kjøring i løypene, men jeg sliter litt med teknikken i løssnø, og kjenner ingen som kan lære meg :(Det kan være greit å få noen teknikktips slik at jeg ikke legger meg til stygge uvaner som kan være vanskelig å legge fra seg senere.

Noen ting jeg lurer på er:1: I løypene holder jeg alltid maks press på ytterskien for å få til en skarp sving. Skal man gjøre dette også i løssnø, eller skal man holde mer likt press på begge skiene i en sving?2: Skal man holde bena mer samlet, eller mer spredt ved kjøring i løssnø i forhold til løypekjøring?3: Skal man holde vekten frampå, midt på, eller bakpå skien når man kjører i løssnø. Når jeg skal få til skikkelig skarpe svinger i løypen så holder jeg nemlig tyngden litt frampå skien. Jeg synes ikke dette funket så bra i løssnø, og ble liggende en del bakpå. Er det riktig?4: Hvordan får man til sånne kjappe korte frem og tilbake svinger som enkelte gjør i løssnøen. Det ser nesten ut som de hopper fram og tilbake. Hva er trikset for å gjøre dette riktig, og få det bra til? Tyngdepunktet langt bak og hoppe og vri eller? Det ble en del faceplants i dag når jeg prøvde meg fram nemlig :p5: Hvordan får man best mulig til å begrense farten i løssnø uten å skrense? Det gikk litt fort av og til, og det er ikke like enkelt å skrense i løssnø som i løypene wink

Jeg setter veldig stor pris på om noen kan komme med noen tips, slik at jeg kan få øvd meg litt.Takker på forhånd for hjelpen smile