Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Volkl Gotama eller Kiku?
#176205 19/02/2012 8:56 PM
Helle Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har planer om å kjøpe noen freerideski men er usikker hvilke jeg skal gå for. Har ikke hatt lignende ski før, for det meste kjørt carving i preparerte løyper. Trenger en ski som er god i løssnø, men det er også viktig at den kan fungere greit i preparerte løyper og på hardt underlag. Liker at skiene er litt lekne fremfor stabile, men helst begge deler da.. Jeg er 170 cm og 65 kg. Vurderer gotama eller kiku, noen som har anbefalinger? Hvor lang bør de være? Er det noen spesielle fordeler ved å velge "jenteskien" Kiku?

Re: Volkl Gotama eller Kiku?
Helle #176206 20/02/2012 9:38 AM
Fersking
Fersking

Jeg mener gotama passer beskrivelsen din ganske bra. Eneste forskjellen mellom kiku og gotama er at kiku er litt mykere fleks og har litt mer feminint design. I forhold til lengden så burde 178 passe bra hvis du har stått litt på ski før. Vil få mer lekene hvis du går for 170, men mister flyt. Freeride ski kan godt være 10-15cm lengre enn kroppslengde.

Helle #176207 20/02/2012 6:36 PM
Helle Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar:)

Leser mye rundt på nettet om forskjellige ski og anbefalinger, går litt rundt i hodet mitt her. Noen erfaringer med Line Pandora, Line SFB eller K2 Missbehaved? Eller eventuelt andre gode alternativer? Lurer på om Gotama har for mye rocker så den blir ustabil i bakken, og om pandora blir for lett og ustabil..

Er det noen ulemper ved å montere en randobinding på denne type ski, så har man hvertfall mulighet til å bruke denne på topptur? Vurderer å heller kjøpe separate ski som egner seg til dette. Er det Markerbindingene som gjelder?Skal hvertfall gå for ski som ikke er for korte da skjønner jeg..

Helle #176208 20/02/2012 7:18 PM
Helle Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hmm, leker også med tanken på Vølkl Shiro 173 cm... Kanskje enda mer moro med denne..