Har selv brukt både Duke og Baron i mange år først og fremst til bakkenær frikjøring. Du trenger ikke Duke hvis du bare veier 75 kg. Til toppturer er både Duke og Baron dårlig egnet både på grunn av vekten og på grunn av store problemer med ising. Bruker selv Dynafit FT Radical til topptur - fantastisk binding som ikke løser ut før den må til tross for mange myter om Dynafit (for tidlig utløsning og utløsning i slagete terreng gjelder først og fremst tunge skiløpere). Er i dag mitt første valg når det gjelder både frikjøring og topptur. Selv gir jeg virkelig jernet under frikjøring med Dynafit FT Radical montert både på Sidestash og Manaslu.
Når det gjelder støvler vil jeg anbefale BD Factor eller Dynafit Titan - begge støvlene har utbyttbare såler og passer både i Alpinbindinger og alle AT bindinger på markedet. Hvis du skal gå mye toppturer anbefaler jeg Dynafit TLT Performance - over 1. Kg lettere enn Factor og Titan og imponerende stive (Kompatible med Duke/Baron og Dynafit). Dessverre meget dyre:-)