Jeg skal altså feste hælen, men det viser seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Jeg bruker nemlig str 36 og har en relativt smal fot (jaffal i nordisk sammenheng). "Alle" skriver (som jeg må si meg enig i) at man må prøve støvler til man finner den som passer. Det er imidlertid vanskelig når nesten ingen har støvler i min størrelse...
Jeg har så langt fått prøvd Dynafit TLT 5 Mountain TF-X Women (som ikke passer) og Scarpa Gea. Sistnevnte passer forsåvidt, men jeg skulle gjerne prøvd en størrelse mindre også (har prøvd 23, skulle gjerne prøvd 22,5). Mens jeg har lett har også Gea i str. 23 blitt utsolgt. Heller ikke på nett kan jeg finne denne. Det eneste alternativet jeg står igjen med nå er enten å vente og se om Sportslageret kanskje får inn igjen størrelsene (og kjøpe Gea til sviende kr 6000!), eller ta sjansen og kjøpe Scarpa Euphoria i str 23 fra Sport Conrad (som med pakkerabatt vil koste meg omlag kr 2000).
Jeg har imidlertid ikke sett Euphoria i Norge og derfor ikke fått prøvd denne eller fått forhørt meg om hva som er forskjellene mellom denne og Gea. Scarpas hjemmeside er heller ikke til spesielt mye hjelp, og jeg får verken svar fra Scarpa i Italia eller Scarpa Norge på henvendelser dit. Er det noen som kan fortelle meg noe om Euphoria? Er passformen tilsvarende Geas (101 mm brede)? Passer den til mitt bruk når jeg er 168 og i underkant av 60 kg og skal kjøre mest heisbasert off piste, men ikke kan utelukke en dag eller to på topptur eller i bakken? Tenker å kombunere de med Atomic Access med Dynafit Radical ST.