Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Chamonix offpist
#175940 08/02/2012 5:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei

Drar til chamonix 20. februar, og lurer på om det er noen som har noen heite tips til hvor vi finner den beste skogskjøringa i området?

Re: Chamonix offpist
martinalmli #175941 08/02/2012 10:52 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

HeisannVar nylig i Chamonix og kan anbefale "drømmeskogen" i Grand Montes. Denne skogen nås best med stolheisen Retour-Pendant. Kjører du rett ned fra toppen av denne heisen havner du i drømmeskogen. Du vil ende opp i en transportløype, ta til venstre og du ender opp i bunnen av stolheisen igjen. I transportløypa må du regne med litt oppoverbakke, men med bra pudderforhold som vi hadde er dette difinitivt verdt det.

God tur smile

martinalmli #175942 21/03/2012 12:56 PM
Fersking
Fersking

Hei

Drar til Chamonix nå 24. Mars sammen med en guttegjeng. Lurer i den forbindelse på hvor de beste mulighetene for offpiste er? Skal kun være dere 5 dager så sikkert greit å bli kjent i ett område.

martinalmli #175943 21/03/2012 6:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det kommer litt ann på hva slags kjøring du er keen på. Grand montets er gode på skog og har mye annen god offpist kjøring også. I Brevent har du mye bra kjøring, også mye bratt kjøring og FWT- facen;) Fra flegere området er enkel tilgang til fine topptur områder. Samme i Le tour, selvom bakkene er ganske slake.Vær obs på hvor du havner på Bre etc. Chamonix er verdens beste sted for heisbaser frikjøring, men også et av de farligste;)

martinalmli #175944 21/03/2012 11:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Chamonix er et paradis, med kort vei til helvete. Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke en guide i første omgang. Langley har bl.a kontakt med en svensk guide som heter Ulrika Asp, som er bosatt i Chamonix og kjenner området godt. Hun pleier på være tilgjengelig på Hotel Gustavia hver dag kl 18:00. Ved 4 stk koster hun 80 euro pr hode. Hun elsker å fortelle om og gi råd om stedene dere kjører, slik at det er mulig å kjøre der på egenhånd senere, dersom dere er på safe steder uten bresprekker etc. Hadde jeg vært dere, hadde jeg leid henne første dag, og gjerne i Grand Montet-området, og rett og slett bedt henne gi dere en oversikt over området og mulige nedfarter. Herlig dyktig dame, uten nykker av noe slag. Litt ADHD og høyt tempo :-) Velg gjerne andre guider dersom det er greiere, men hun er i hvertfall raus med informasjon. Vi hadde en super uke i begynnelsen av februar. Hadde dratt bned igjen på øyebliokket dersom jeg hadde hatt mulighet. God tur!