Etter at det i helgen falt 30cm pudder her i trønderhovedstaden (som riktignok regnet vekk og litt til på mandag) har jeg bestemt meg, etter over ett års nøling for å investere i topptur-ski.

.

Bruksområdet er hovedsaklig enkle toppturer (jeg er helt fersk på låst hæl) på variert underlag. En og annen mild tur i anlegg blir det nok også (ferskinger må trenes). Er vokst opp med hytte på fjellet, over skoggrensen, og gleder meg selvsagt til å straffe de nye skiene mine der, i kjent terreng. Ser selvsagt for meg å flyte rundt på et hav av pudder, men i realistiske øyeblikk husker jeg at det nok oftest er hardt og avblåst.

.

Føler jeg har gjort god research, men ingenting er bedre enn om dere kan hjelpe til med å motbevise dette.Har prioritert litt lettere utstyr, uten at det blir for pinglete til å fyke over ett og annet humpete isparti (håper jeg?). Det skal uansett gås opp med, og jeg er ingen fartsfantom. På brett og sykkel trives jeg med rolige tekniske nedkjøringer i skog.

.

Utstyret jeg vurderer:

Ski: Coomback, årets modell.Binding: Marker Tour F12Sko: Scarpa Maestrale

Tenker å bestille fra Telemark Pyreenene, med litt annet snacks som feller (hvilke?), søkestang, spade og sekk.

Noen invendinger? Jeg valgte nesten K2 Hardside, og er fremdeles usikker på den. Samt at skoene er valgt litt på måfå. Tips?