Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Legend Pro Rider 105 (Ducroz design) på XXL
#175858 05/02/2012 2:12 AM
OCAR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ser på xxl.no at ein kan få Legend Pro Rider 105 (Ducroz design) 184 med NTN for 3 999,- Prisen verka jo nesten for god til å vera sann.

Kva tenka folket her på forumet om denne pakka?

Re: Legend Pro Rider 105 (Ducroz design) på XXL
OCAR #175859 05/02/2012 10:31 AM
Entusiast
Entusiast

Hvis du skal ha ei ski til å kjøre sånn som Ducroz (les bratt og hardt) er det ei kjempe pakke. Dynastar er kjent for å lage bunnsolide ski og deres LP serie er kjent for å være blandt de beste storfjellskia for de som liker mer tradisjonell følelse (stiv bakski, langt skjær, moderat rocker). Om dette er den typen ski du er ute etter er den pakken et kupp.

OCAR #175860 05/02/2012 10:54 AM
Fersking
Fersking

Bare spekulerer litt her...Ifølge FF-test i Desember så ser Ducroz-skia uanstendig myk ut i forhold til tradisjonelle Pro Rider. Vil Ducroz kunne stille opp med tilsvarende egenskaper for kjørere på over 100 kg som gamle Pro Rider likevel? Eller har det blitt en eller annen tekniskleif i testen?

OCAR #175861 05/02/2012 11:25 AM
Medlem
Medlem

Bare spekulerer litt her...Ifølge FF-test i Desember så ser Ducroz-skia uanstendig myk ut i forhold til tradisjonelle Pro Rider. Vil Ducroz kunne stille opp med tilsvarende egenskaper for kjørere på over 100 kg som gamle Pro Rider likevel? Eller har det blitt en eller annen tekniskleif i testen?

Har testet Ducroz skia i 192cm, mykere enn før - litt mer tilgivende. Fortsatt en helt rå bombeski!

OCAR #175862 05/02/2012 4:46 PM
OCAR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvis du skal ha ei ski til å kjøre sånn som Ducroz (les bratt og hardt) er det ei kjempe pakke. Dynastar er kjent for å lage bunnsolide ski og deres LP serie er kjent for å være blandt de beste storfjellskia for de som liker mer tradisjonell følelse (stiv bakski, langt skjær, moderat rocker). Om dette er den typen ski du er ute etter er den pakken et kupp.

Eg er vel ikkje den som kjøra aller brattast, men ser jo at ein kjøra hardare og brattare for kvar sesong. Dessutan vert de jo meira og meira laussnø, då er vel denne skia mykje betre enn mine Dynastar i dag som ikkje er meira enn 80 under foten.

Tenka eg heilt feil om denne skia er god både i og utanfor løypene??

OCAR #175863 05/02/2012 4:56 PM
Medlem
Medlem

<blockquote>

Eg er vel ikkje den som kjøra aller brattast, men ser jo at ein kjøra hardare og brattare for kvar sesong. Dessutan vert de jo meira og meira laussnø, då er vel denne skia mykje betre enn mine Dynastar i dag som ikkje er meira enn 80 under foten.

</blockquote>

Den er god å kjøre i bakke, hvis du har litt plass å boltre deg på i en bratt bakke. De krever fart, men innbyder også til mach 3 nedover. Skikkelig solid rå følelse i de.

Når jeg testet skia fikk jeg prøvd de på noen litt isete partier i bakke, det gikk helt smertefritt.

OCAR #175864 05/02/2012 5:07 PM
OCAR Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

<blockquote>
<blockquote>

</blockquote>

Den er god å kjøre i bakke, hvis du har litt plass å boltre deg på i en bratt bakke. De krever fart, men innbyder også til mach 3 nedover. Skikkelig solid rå følelse i de.

Når jeg testet skia fikk jeg prøvd de på noen litt isete partier i bakke, det gikk helt smertefritt.

</blockquote>

Høyrast igrunn ut som ei konge ski, men er framleis litt i tvil. Prisen e jo nesten so god at ein berre burde kjøpa for å prøva :P

Nokon som kan veit noko om korleis denne skia er i forhold til f.eks. K2 SideStash eller Volkl Katana?

OCAR #175865 05/02/2012 6:03 PM
Avhengig
Avhengig

Nye LP 105 er som skrevet lengre opp her mykere en den tidligere LP serien. Kjører selv LP 105 192 og den fungerer veldig bra på alle fører. Jeg stiller selv i lett fluevekt,men denne skia bruker jeg på hele fjellet og den funker veldig bra for meg hvertfall. 192 kan bli litt langt i trang skog,men med litt taper og early rise tupp samt noe mykere en tidligere så fungerer det veldig bra. Det beste er jo uansett alltid å teste ski før man kjøper de. Det som funker for andre fungerer ikke nødvendigvis for deg. Sjekk med skiutleier eller butikker i området du holder hus og hør om de har den til demo. Eventuelt sjekk med Dynastar om hvor de skal ha demoer fremover og test skien der.

OCAR #175866 05/02/2012 8:51 PM
Entusiast
Entusiast

Støtter det Ole-Kr skriver over. Du er såpass uerfaren med frikjøringski at du bør prøve og finne ut hva du liker. Kanskje vil en mindre tradisjonell og mer leken ski falle mer i smak hos deg eller kanskje er LP105 perfekt.