Jeg har bestemt meg for å konvertere til fast hel og har sett på Scarpa Gea og Dynafit Radical ST. Tenker å handle fra sport conrad, men de har ikke Gea i min størrelse (23,0). De har imidlertid Scarpa Skadi og Euphoria. Disse har jeg imidlertid ikke funnet i butikk, og jeg har derfor ikke fått prøvd disse. Noen som vet hvordan disse er ifht. Gea - er lesten og størrelsen tilsvarende? Jeg har heller ikke skjønt hva som er forskjellen på modellene (bortsett fra at Euphoria har en spenne mindre). Noen som kan forklare meg det?
Åsså var det bindingene: Jeg har hørt enkelte klage over at bakskien blir hengende å dingle ukontrollert i gåmodus (irriterende f.eks. når man skal vende), men at det går an å kjøpe en fjær som skal gi litt hold i bindingen. Hvor viktig er denne funksjonen? Noen som evt. kan fortelle meg hvilke bindinger man kan feste slik fjær på - gjelder det for ST-bindingen? Hvis ikke, hvilke andre bindinger (som man kan feste slik fjær til) passer mitt bruk (kjøring nest utenfor og noe i bakke, samt en og annen topptur, ikke for agressiv kjøring, 168 cm høy og snøtt 60 kg).
Går det forresten an å lengdejustere ST-bindingen?