Heisan. Har kjørt 2 sesonger ( 90+ skidager) med K2 ObSethed 189 og er svært fornøyd med de. De er lettkjørte og funker svært godt på all slags føre. Noen ren pudderski er den ikke, men den funker svært godt i pudder og har god flyt og pop. Er du ute etter en ren pudderski ville jeg gått for K2 HellBent 189 ( har den selv og den er helt rå i pudder) eller Black Crows Nocta. Hvilken lengde du går for avhenger litt av miljøet du kommer til å kjøre mest i. ObSethed i 179 lengde gir deg ei leken, lettkjørt, fartsstabil og svært god allround frikjøringsski, som også er leken og lett i skogen og bratte trange renner. Foretrekker du å hente ut maks på stabilitet, når du dundrer ned fjellsiden i høy hastighet ville jeg gått for et par i 189 lengde der du bare kan mate på med alpinferdighetene dine. Hvis du er opptatt av utseendet på oversiden av skiene, så kan jeg opplyse at skiene fort blir stygge. Men dette går overhodet ikke ut over egenskapene! Kan varmt anbefale skiene. Alternativt har du Völkl Katana/ Gotama eller Black Crows Navis. Lykke til og velkommen ut i løssnøen!